onsdag 15 april 2009

Skärtorsdag 2009

Efter jobbet for jag hem till mamma för en tidig middag, sen hoppade vi in i bilen och drog till Husby, jag hämtade min packning – tidningar, kläder och dator. Sen for vi mot Landet. Med i bilen var förutom jag och mamma även Christian, lillasystern och hennes lika pratglada kompis – jag somnade direkt.
Snart var vi framme vid Husen, där skulle vi möta pappan, Qvarre och Osckar som hade plockat ut nycklarna hos mäklaren redan en vecka tidigare och som dessutom skulle ha med sig en säng. Men de var sena så vi drog till mammans ställe istället och packade ur bilen. En halvtimme senare kom sen så Wingesgänget i Qvarres popbands stora bil och körde ned sig i mammas träsktomt.

Bilen fast i leran

Men med domkraft...

... och vilja kom bilen loss tillslut

Efter lite drygt en timme, som kändes som tre i leran, var Svensk Popbilen äntligen fri och vi kunde åka de cirka sex kilometrarna till Rosendal och lasta in säng och skicka iväg syrran med kompis till Winges. Puh, äntligen!
Sen for jag och Christian tillbaka till deras kåk och käkade lite mackor med te (!) med morsan.

2 kommentarer:

  1. Anonym22:46

    Det låter trevligt värre det där. Synd med leran.

    SvaraRadera
  2. jo, men det var kul med lite action.

    SvaraRadera