torsdag 16 april 2009

Påskdagen 2009

Vaknade vid tiotiden, plockade ned telefonen från Stringhyllan för att mötas av ett sms från Emma om att hon var på väg hit tillsammans med Adam. Jag hade inte varit säker på att hon skulle komma, och jag trodde verkligen inte att hon skulle släpa med sig katten så det var en trevlig överraskning. Det visade sig dock att hon redan var på väg så jag fick brått att få i mig frukost för att sedan ta en promenad bort och kolla vad bussen heter; 833. Väl tillbaka plockade jag fram en madrass som jag och mamma hittat tidigare i det stora huset som fortfarande var inplastad och således oanvänd och pillade in den i extrasängen, sen var det hög tid att hämta Emma & Adam (på busstationen på byn eftersom det visat sig att 833:an bara går på vardagar).

Emma & Adam

Efter lite veggoshopping på Konsum (där det fanns en arg tant i kassan som inte gillade att man hade katten med sig in i butiken) traskade vi till gården med tjocka katten i bur och varsin glass i solen. Emma bar svart vinterjacka. Väl hemma fick vi på Adam en sele och sedan fick han bekanta sig med tomten medan jag visade Emma runt. Hon var ju iofs. med på första visningen i januari men det var ju ett tag sen och dessutom ville jag visa minihuset och jordkällaren.

Adam i band

Sen gjorde vi lunch och Emma gick på en tur i skogen med Adam medan jag började städa ur det lilla rummet i stora huset. Efter skogsturen fick jag hjälp av Emma med att flytta möblerna i rummet och ta ut den gamla golvmattan. Rummet dammsögs inkl. väggar, fönster och tak och sen åkte möblerna tillbaka in igen tillsammans med en gammal säng, resten plockade vi upp på vinden.

Möbler i lilla rummet

Emma och hennes favoritmöbel

Väggen i lilla rummet är lite sned...

Efter mycket slit tog vi rast och spelade lite sjua tills morsan och Christian kom över med lite ved och för att hälsa på Emma och katten, och för att se hur det gick för oss. De stannade dock inte så länge, middag åt vi själva ute vid en liten eld varpå vi blev sittande en stund innan vi gick in och drog igång Diktatorn på datorn. Emma somnade knappt halvvägs.

Grillning


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar