måndag 7 september 2009

Blixtvisit

Igår kväll, efter artonårskalas med tjocka släkten i Vallentuna for jag upp till landet. Anledningen var att mitt tak läcker lite och att jag befarade att kopparbaljan under läckan var full. Så jag tog Upptåget med några kusiner som också skulle norrut och kom väl till Rosendal straxt efter tio. Och trots mycket regn de senaste veckorna var inte baljan full. Skönt. Men det behövs en bättre lösning på problemet. Läste sedan någon Aftonbladetnöjes-special om Beatles remastrade plattor och deras Rockbandsspel som jag hittat på tåget och sedan somnade jag. Imorse blev det sedan promenad till bussen, som jag för övrigt missade eftersom jag fick för mig att jag glömt släcka taklampan och således fick vända. Det blev kortaste besöket hittills.

Påväg till Rosendal

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar