söndag 13 september 2009

Söndag samma helg

Sov länge länge, bortåt tolv timmar fast med ett litet avbrott för att ropa in katten framåt tio. Sedan blev slöfrukost och därefter vedarbete innan Christian kom förbi så jag kunde öva lite bilkörning. Det gick rätt fint, efter några turer utanför bussgaraget körde jag runt lite på byn och sedan vidare iväg till badet. Det visade sig att det är ca. en mil dit…

Jag och Adam låg länge och drog oss

Vedarbete

Med hjälp av GPS:en testade vi en annan väg hem och sedan blev det en sen lunch, mer vedarbete och disk innan mamma kom och hämta upp mig och Adam.

2 kommentarer:

  1. Mamma20:36

    Söndag 5 oktober. I går gjorde vi en snabbvisit på hojen vid ditt hemman. Veden ligger prydligt kvar i samma hög. Några fler äpplen har fallit ner. Dassdörren stängd och bommad. Jag tömde ut vattnet ur dina hinkar vid stuprännorna och i den ljusgröna låg tre dränkta möss som nu vilar vidare vid stugknuten. Om inga andra glupska vänner har förpassat dem ner i sina magar. Man ska inte ha hinkar med vatten i som djur kan drukna i. Kankse bra när det gäller möss men hos oss var det ett stackars ekorrpar som gick åt häromåret och deras tre söta ungar fick nog ett svårt liv. Sensmoral; om man ska kärl att samla regnvatten i ska de förses med möjlighet att ta sig upp ex. planka. Mamma

    SvaraRadera
  2. Tack mamma. Jo, jag vet ju egentligen det där med bräda och hinkar, får väl ta och fixa det nästa helg. Vidare så undrar jag om man får åka buss med nyinköpt yxa...

    SvaraRadera