tisdag 16 juni 2009

skolk (eller Olle missar bussen)

Hade tänkt testa att ta den senare bussen till Uppsala idag så jag sov lite längre. Men sedan åt jag frukost lite för länge vilket resulterade i att jag cyklade iväg lite försent så när jag kollade på klockan efter bara ett par meter insåg jag att jag aldrig skulle hinna till bussen så jag vände innan första kurvan. Nästa buss skulle gå en timme senare och alltså skulle jag missa halva föreläsningen så jag blev hemma på gården istället. Och om sanningen ska fram så gjorde det inte så mycket eftersom det var första dagen med sol. Satt sedan iaf. ute vid de nymonterade möblerna och pluggade i solen i cirka fyra timmar samtidigt som jag konstaterade att vädret var som en isländsk sommardag, dvs. solen sken och det blåste kalla vindar.

Plugg i solen

Ringde sedan farsan och kollade vilken soppa man ska ha i en gräsklippare och for sedan och köpte sådan tillsammans med träolja till de nya möblerna. Farsan kontrade även med att han och Osckar nog skulle komma och hälsa på och även stanna över natten för de hade tråkigt. Sedan blev det gräsklippning och möbelinoljande och mitt i alltihop kom så far & lillebror.

Erik & Osckar

Jag och farsan oljade sedan in möblerna klart och så testade vi grillen medan Osckar testade att käka gräs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar