söndag 14 juni 2009

13-14 juni

Semestern har börjat. Med regn, vilket hela Sverige vet. Skickade med mamma all packning vid lunchtid och sen jagade jag fatt i sista kursboken innan jag for upp med Upptåget, ett dåligt drag skulle det visa sig. I Upplands Väsby blev det stopp; Upptåget var inställt pga. vagnfel. Tjugo minuter senare visade det sig att även nästa tåg var inställt, den här gången pga. personalbrist. Suck.

Perrongen i Upplands Väsby

Tillslut kom så iaf. tåg nummer tre. Men väl i Uppsala blev det stop igen. Bussen skulle inte avgå förrän om 45 minuter. Suck igen. Tillslut kom jag ändå fram, och vid busstationen väntade Engsbergarna så jag slapp gå den sista biten i regnet och dessutom hade de ju all min packning. Sedan blev det tristmiddag bestående av nudlar (jag låtsas ju faktiskt vara student nu i sommar) innan jag avrundade kvällen med att plugga och börja om med första avsnittet av True blood.

Söndagen började sedan med att jag vaknade tidigt av att det knackade på dörren. Trodde jag. Efter att gnuggat den värsta sömnen ur ögonen insåg jag att knackandet inte alls kom från dörren utan väggen vid huvudänden. Säkert möss tänkte jag och somnade om. Vakande sedan inte förrän vid halv tolv. Frukost och sen plugg tills pappan kom från Winges långt senare än planerat. Han hade med sig än mer grejer: täcken och kuddar, omonterade utemöbler och högtalare inför midsommarfesten och därtill Calypso som ska bo här en tid. Måtte nu inte bara hela midsommar regna bort. När vi packat ut alla grejerna var vi urhungriga så det blev Pizzeria Våla innan vi shoppade mat inför veckan. Sedan ville pappa hemskt gärna kolla mina vedspisar och ta en fika innan han for hem till Solna. Och nu sitter vi här Calle och jag och är alldeles utleda på regnet. Suck. Aja, det enda man kan göra är att plugga.

Text inne i ugnen på vedspisen

Pappa kollar spisen. Tyvärr var det inget drag så det blir sotaren nästa

Diket på tomten är fullt av vatten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar