torsdag 11 juni 2009

10-11 juni

Började sommarkursen på Uppsala universitet på onsdagen. Verkar schysst. På de här två dagarna har vi redan betat av de urnordiska runorna och urnordiskan. Efter första föreläsningen hade jag tänkt fara direkt till Rosendal men jag råkade av en slump snubbla över en trevlig tjej i ett av trapphusen när jag letade efter arkeologiska institutionen, och efter att hon frågat om jag gått vilse började vi prata. Jag blev kvar ett par timmar, och vädret var ändå piss så jag hade inte kunnat klippa gräset som planerat iaf. Det hela fick dock ett abrupt slut då jag plötsligt blev tvungen att skynda iväg till en kiosk vid stationen och köpa ett dyrt busskort.

Bussfärd

Kom så tillslut till lilla gården. Det var blött, gräset var högt och det var dimmigt som tusan. Från bussen hade jag tidigare noterat att man inte kunde se topparna på Domkyrkans torn. Efter en sen och trist middag blev det plugg och sen sent isäng. Torsdagsmorgonen bjöd sedan på ett kyligt duggregn. Det blev en snabb frukost, diskning och lite annat småfix innan jag ilade iväg till bussen. Kom dock i sista stund på att jag glömt tömma komposthinken vilket gav mig väldigt blöta gympadojjor, och dessutom gjorde mig sen. Länge såg det ut som att jag skulle missa bussen tillbaka till Uppsala så jag gick och hoppades på lift men inga bilar var på väg åt rätt håll. Tillslut, när det äntligen kom en bil (med en sur tant i), svängde bussen ut framför näsan på mig eftersom jag nått fram till avtagsvägen till bussgaraget. Jag vinkade lite käckt och fick hoppa på i förtid. Sen bar det av till Uppsala och Engelska parken igen.

Promenad till Rosendal

Vildvuxen trädgård

Hängde upp gardinerna som jag tvättat, det visade sig att de krympt

Senare, efter lunch på universitetet bar det av ned till Sthlm igen och friskvårdsdag med jobbet. Det blev roddbåt med Catarina.

Catarina ror

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar