tisdag 29 juni 2010

Midsommar!

På fredagen bar det av upp igen, nu med siktet inställt på fest men också för att få släppa ut den stackars katten. Efter diverse om och men så kom jag iväg med Jenny i hennes fina Fiat, tillsammans med Vigdís som fick skjuts till Arlanda.

Vi lämnar Husby

Väl framme hämtade vi upp Jimmy inne i byn, lämnade honom hos Emma på gården (hon hade precis kommit upp på Elsa). Sedan hämtades det vatten, dukades långbord och fixades inför firandet. Det blev toppen, men sammanfattas nog enklast i bilder. Så nu går vi över till bildorgie istället.
Midsommarlunch

Alessandra och Jimmy

Tomas höll ett fint tal

Jag smög iväg och kollade läget lite på avstånd

När jag kom tillbaka blev det armbrytning

Eftermatensnack 1, Sara och Tomas

Eftermatensnack 2, Göran och Alessandra

Jag hade lovat att vi skulle spela brännboll. Men bollen försvann i granhäcken så det blev krocket istället.

Det blev mycket krockande

Brorsan hade med sig sina katter, Osiris var jobbigt söt

Det hjulades...

...marinerades...

...och dansades kring grilltunnan

Sniglarna sexade loss vid jordkällaren



Och efter grillningen blev det mer mässande och dansande kring tunnan. Långt senare somnade jag i Emmas tält, medan festen pågick inne i stora husets kök.


Och just ja - vi glömde bygga en midsommarstång...

2 kommentarer:

  1. How could you forget! You wouldn't have forgotten if I had been there!

    SvaraRadera
  2. I think we talked about making one, but somehow we never did. You'll be in charge of the midsommarstång next year!

    SvaraRadera