söndag 12 maj 2013

Eldhelg

Brorsan orkade inte skriva så jag gör't istället. I alla fall så åkte jag upp med modern med pendeln till Uppsala där Christian hämtade oss. Innan dess hade Christian och Olle redan åkt upp och tagit med sig katterna. När vi kom fram hälsade en lycklig Osiris mig för att snabbt springa tillbaka in i skogen. 

En nöjd Osiris
Första kvällen eldade vi tunna och snackade skit. På morgonen gick upp och undrade över frukost i morgonsolen vad vi skulle göra hela dan. Vi kom snabbt fram till att vi skulle slå sönder ett åbäke till diskho, spis och kyl som Olles grannar lämnat i all välvilja. Bröderna Axéns destruktiva kapacitet visade sig vara stor och arbetet gick snabbare än väntat. Så vi fortsatte i samma entropiska anda och började elda gräs vilket tog några timmar för att sen gräva upp jordtuvorna som myrorna byggt upp. 

F.d trinettkök
Kontrollerad gräsbrand
Efter att vi bränt gräs tog jag till gräsklipparn som spydde ut aska som Domedagsberget och jag var tvungen att ge upp av andnöd. Nästkommande dag då det regnat var jorden och askan inte lika torr och Olle kunde köra klipparn men även då spydde den ut aska som ett rökmoln som från en öststatsfabrik. 

Efter klippningen

Allt som allt var helgen trevlig och jag bestämde att fira midsommar där.

Snart dags för hemfärd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar