lördag 8 juni 2013

Början av juni

Är här ungefär varannan helg, har varit lite trettioårskalas och jobbhelger i vägen för att leva lantliv. För två veckor sen var jag uppe främst för att klippa gräset, men kom bara halvvägs då maskinen dog men hann iaf. med gräsplanen som jag och brorsan brände och röjde ytterligare två veckor tidigare (Björn har flaggat för att ev. skriva om den helgen). Men jag hann även få hit en elektriker för titt inför ny eldragning i lillstugan för snart ska det bli ordning på torpet (hoppas jag).


Frukost för ett par veckor sedan
Den eldhärjade gräsplanen
Igår gjorde jag dock inte många knop, men mamma och Christian var över en sväng på kvällen efter att ha varit ute på mc-tur och det blev mycket gräsklipparsnack. Och så dig kom de över med sin gamla maskin som jag nu fått låna och så mekade Christian lite med min. Den går dock inte, verkar vara nåt fel på bränslematningen. Suck!

Även Nova kom på besök!
Vi for även in en sväng till byn och köpte mer bensin och nytt filter, och morsan köpte plantor till Engsberg. När de sen for hem kom regnet. Suck igen!

Så jag städade lite och lyssnade på regnet som öste ned på farstuns plåttak innan jag dök ned i Astrids Lindgrens värld. Men nu lyser solen lite försiktigt igen sen en stund tillbaka så nu sk jag ge mig på gräsmattan igen
Yeah!
Astrid Lindgrens värld

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar