söndag 16 augusti 2009

lördag 15:e augusti

Är uppe i stugan för att få ordning på allt porslin efter förra besöket, det går sådär. Kom igår kväll och påbörjade en bok av Dick Harrison som utspelar sig under Vendeltid. Somnade gott någonstans i andra kapitlet och vaknade inte förrän det var kolmörkt – bara att somna om mao. Idag har jag sedan gjort lite allt möjligt och faktiskt också fått iordning på det mesta av porslinet, så mission almost accomplished.

Frukost med Pucko och husporr

Jag har också hunnit med att flytta på Stringhyllan och hitta en skatt. På kvällen här kom mina grannar förbi och ville kolla in huset precis när jag hade tänkt tända i tunnan och sätta mig ned och blogga. De drog sedan när det började dugga, och då hade jag ingen lust att sitta ute längre så det blev bloggade inomhus istället.

Skatt - under hyllpappret låg så äntligen något skrivet. Men jag har inte läst ännu...

Grannar

Imorgon har kusin Gudrun med familj hotat att hälsa på, ska bli trevligt. Fram mot eftermiddagen blir det sedan lift med pappa och lillebror om allt går som det ska.

2 kommentarer:

  1. Du verkar läsa samma husporrstidningar som mig. Just nu så porrsurfar jag på hemnet ;-)

    SvaraRadera
  2. det där var mitt första nummer, pappa har tjatat på mig om att jag måste köpa den där tidningen. men jag var inte speciellt imponerad, det var ju bara sköt om ditt hussidorna eller vad de nu kallade dem för som var vetttiga, annars var det ju bara skittrista reportage om folks perfekta kåkar utan någon som helst personlighet. men aja, jag kommer nog ge den en chans till

    SvaraRadera