tisdag 9 augusti 2011

husmålning del två

Innan jag for till Färöarna var jag också uppe på landet för att måla (så i slutet av juli). Jag och Adam fick skjuts och sällskap av pappa. När vi kom fram hade vi dock en hel del trubbel med regn så vi passade på att tömma farsans WV-buss på grejer (främst böcker) som jag tänkte förvara på landet under min emigration.

Adam åker WV-buss

Eftersom vädret vägrade ge med sig tömde vi sedan min vind på skit för pappan skulle till tippen senare i veckan. Bra grej att ha bil ibland verkar det som. Pappa var rätt sugen på att ta mina gamla högtalare men tillslut blev de iallafall kvar.

Knäckt stol

På kvällen blev det tillslut uppehåll och vi kunde börja måla. Vi behövde dock något att stå på men stegar vore lite att ta i, så jag föreslog varsin trädgårdsstol. Det fungerade sådär, jag knäckte min på tre röda..

Morgonen efter vaknade pappa tidigt och fann två förslag på ersättningsbräda till min trasiga stol. Får se om jag hinner laga den innan emigrationen.

Med upp i bussen var också min nya vattenbehållare. Dyr men snygg.

Vinbärsbusken med rötter på Gotland (haha) börjar ta sig

Pappa han inte måla så mycket, men när åkt hem nådde jag botten på första burken färg.

Vi hann dock med en del annat, som att bada och korsa landskapsgränsen. Däruppe åt vi på en pizzeria som var inhyst i ett gammalt stationshus där det numera inte fanns någon tågräls. Det såg rätt mysko ut. Jag har dessvärre ingen bild på eländet.

Det börjar arta sig!

Det har var för övrigt sista gången som jag hade med mig Adam upp. Nu har kattrackaren flyttat hem till Emma igen. Till Småland!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar